יום שלישי, 7 באפריל 2020

לאחרונה בעולם הרפואה והבריאות



סוף מרץ:
קצת חדשות טובות-
נחתם הסכם תנאי ההעסקה לאחים ולאחיות בבתי החולים בתקופת החירום- יהיה תקף עד סוף אפריל.
"במסגרת מתכונת העבודה הייחודית, במחלקות בתי החולים שבהן יוחלט להפעיל הסכם זה, האחים והאחיות יעברו לעבוד במשמרות של 12 שעות כדי להבטיח הפרדה מלאה לקבוצות של האחים והאחיות בכל מחלקה ובכל משמרת...כמו כן, סוכם שהצדדים יתכנסו עד 60 יום מתום ההכרזה על מצב החירום ויסדירו רטרואקטיבית את התשלום עבור ימי הבידוד והאשפוז של האחיות והאחים שנחשפו לחולי קורונה במסגרת עבודתם."
וגם החוקרים מהטכניון מצטרפים למאמצי המלחמה נגד הקורונה, "יותר מ-20 צוותים במעבדות הטכניון גויסו למאמץ למציאת פתרונות מהירים לאבחון, פיתוח חיסון, טיפולים ואמצעי מיגון לרופאים".

חוקרים מאיסלנד טוענים כי מצאו 40 מוטציות לנגיף הקורונה: "החוקרים ציינו שאלה שנדבקו באיטליה הציגו סוג מוטנטי אחד של הנגיף, בעוד שאלה שנדבקו באנגליה – שבעה מהם נכחו במשחק כדורגל אחד שם – הציגו סוג אחר ואלה שהגיעו מאוסטריה הציגו סוג שונה של נגיף מבחינה גנומית."
זה אומר שבמידה והממצאים האלה נכונים, אישרנו שהנגיף אכן עובר מוטציות וזה לא עניין של כמה שנים אלא אף בעונה אחת, מה שיכול להפוך לא רק את פיתוחי החיסון והטיפול ליותר מאתגרים אלא גם מציב סכנה של התפתחות ווראציה יותר אלימה של הנגיף. כרגע, הדרך היעילה ביותר שידועה לנו למנוע זאת, היא פשוט להשתדל כמה שפחות להידבק ולתת לו הזדמנויות להתרבות.

כרגיל, קיים מחסור בכוח אדם. כמובן שזה בתורו תורם לחששות לגביי היכולות של המדינה לעמוד מול המגיפה שהגיעה לארץ.
גם הבעיות עם הציוד והנחיות לא חסרות- לטענת ד"ר יואב יחזקאל: "ההנחיה הקיימת של משרד הבריאות למיגון צוותי הרפואה קובעת שבמגע עם חולה קל חשוד או במרפאה, המיגון הנדרש לזיהום טיפתי הוא מסיכה כירורגית, ולגבי חולים אחרים אין צורך להתמגן בכלל. רק במגע עם חולה קשה או במלר"ד יש להשתמש במסיכת N95.
וזאת לדעת: מסיכה כירורגית אינה מיועדת להגנה על החובש אותה אלא להגנת הסביבה מפני הרסס הטיפתי הנפלט מהחובש אותה, כפי שנעשה למשל בחדר ניתוח סטרילי. המיגון שמסיכה כירורגית מעניקה לחובש אותה מפני זיהום טיפתי חיצוני הוא 50%-75% בלבד, ותלוי מאוד באופן חבישתה שאינו מאפשר אטימה טובה של האוויר מלזלוג סביבה.
מסיכה כירורגית אינה מגנה בכלל מפני הדבקה אוירוסולית. מסכת N95, לעומתה, מגנה על החובש אותה ברמה של 95% הן מזיהום טיפתי והן מזיהום אוירוסולי..."

מאמר מעניין של אלכס דורון בדוקטורס אונלי שמתייחס למלחמה הקרה בין רוסייה למערב והקשרה למגפת הקורונה ולאיידס.

💬

3 תגובות:

  1. אלך לקרוא את המאמר. חובב קונספירצות מובהק אנוכי, אם כי לא מאמין להן. חג שמח לך.

    השבמחק
    תשובות
    1. חיפשתי בדוקטורס את המאמר - הן על פי שם המחבר והן על פי שמם המאמר, לא נמצא, לצערי.

      מחק
    2. אמור להיות קישור בפסקה על הכתבה, תנסה לחפש במילים.

      מחק