יום חמישי, 16 באפריל 2020

סקירת מגזין מנטה פברואר 2020

אשתף רק תמצית של הדברים שעניינו אותי, מי שרוצה לקרוא בהרחבה מוזמן לצרוך את המגזין.

רעיונות להשקעה זוגית: פיזור בבית פתקיות memo עם מילים חמות. מתנת DIY (do it yourself)- אפשר לחפש השראות בגוגל שיציע המון אתרים שעוסקים בכך. עוד אופציה יפה שמציעים זה פלייליסט רומנטי ביוטויב או ספוטפיי.


מחקר צרכנים מיוחד שנערך עבור מנטה בנוגע לרפורמה החדשה של תיוג מוצרים במדבקות אדומות וירקות מראה על פוטנציאל השפעה משמעותי, כך מדווחת סיוון פרידמן יוסף מנכל"ית DRILL.

כתבה על שימוש בהורמונים מותאמים ביולוגית BHRT של ד"ר יפה שיר-רז מעלה כי אין שום יעילות מדעית בבדיקת האבחון שחלק מהרופאים עורכים על מנת להתאים את ההורמונים למטופלות, וכמו כן בנוגע לסרטן- תוצאות מאוחרות של מחקר WHI (כעבור 18 שנה) בקרב נשים שנטלו אסטרוגן בלבד חלה ירידה של 30% בתחלואה בסרטן השד, ובקרב נשים שחלו תוך כדי טיפול הורמונלי- הסיכון למות פחת ב-20%. יש להדגיש שהוצג פה רק מחקר אחד וגם לא פורט (בכתבה)  איזה סוג של סרטן השד ואיזה טיפול ספציפי נעשה בו.

בכתבה "27 עובדות מפעימות על אהבה" של רויטל פדרבוש וסמדר כהן טרקל מצויין כי עד מועד פרסום הגליון נכתבו בPUBMED כ-1200 סקירות מדעיות, בהשוואה לדיכאון שזכה ליותר מ-1700 סקירות.

מוצג גם מחקר שנערך באוניברסיטת אורגון בארה"ב בשנת 2018 שמצא כי באפליקציות הכרויות, גברים נוטים לשקר לגביי הגובה והמקצוע שלהם (גבוהים ומצליחים יותר) ואילו נשים נוטות לשקר לגביי משקלן (רזות יותר) ויציגו תמונות משופצרות. עוד נמצא כי בפגישות עצמן, בהסכמה לפגישה ראשונית, השקרים יהפכו להיות ממוקדים בבני הזוג ("אישה חילונית תציג את עצמה כנוטה לדת אם היא יודעת שבן הזוג הפוטנציאלי הוא דתי.").
במידה והשקרים מצליחים וממשיכים הלאה לקשר, מה עוזר לתחזק אותו? 1. צניעות וענווה של אחד מבני הזוג לפחות, או יותר ספציפית היכולת להיות סלחנים ומקבלים יותר כלפיי פגמים וטעויות של אחרים. כשאתה מקבל את בן הזוג שלך ומבין שהוא רק בן אדם, רוב בני הזוג דווקא ירצו להחזיר את אותה הטובה ויעשו מאמצים להיות סלחניים ומקבלים כלפייך חזרה. ביקורתיות, לעומת זאת, תורמת לריחוק ומשברים. 2. התעניינות פשוטה בענייניו ובחייו של אדם הרבה יותר יעילה ומקרבת מאשר רק לפזר מחמאות, כך מדווחים שני מחקרים שנעשו לאחרונה באוניברסיטת ווטרלו בקנדה.

כתבה של רויטל פדרבוש על מזונות מומלצים בזמן מחלות חורף: מרק עוף (מוכן מירקות ועוף אמיתיים, לא האבקה), פירות הדר, עגבניות, שייקים ירוקים (מומלצים עם אגוזים וזרעים), אבוקדו, ירקות כתומים מבושלים, תה עם דבש זנגביל ולימון, בצל ושום, כורכום, דייסת שיבולת שועל, ביצים, קטניות- כל אלו הם מזונות שיכולים להועיל בזמן מחלה.

לא מומלץ לאכול: חטיפים מעובדים, ממתיקים ושתייה מתוקה, אוכל מעובד ומוכן להכנה מהירה, אוכל מטוגן ואלכוהול.

סמדר כהן טרקל מדווחת בגיליון על מחקר חדש שפורסם בכתב העת European Heart Journal ובו ממליצים לטול תרופות ליתר לחץ דם לפני השינה: הסיכון למוות ממחלות לב וכלי דם ירד ב-56%, הסיכון להתקף לב ירד ב-34%, הסיכון לפרוצדורה רפואית כמו צינתור ירד ב-40% , הסיכון לאי ספיקת לב ירק ב-42% והסיכון לשבץ ירד ב-49%.

יפה שיר-רז ממליצה על 5 צמחים להעלאת החשק המיני: מאקה, קוטב מצוי, ג'ינסנג אדום, גרגרנית יוונית, גינגו בילובה.
*הערה שלי: מי שמעוניין בעבודה עם צמחי מרפא, מומלץ לפנות לנטורופת או הרבוליסט.


סמדר כהן טרקל מדווחת על מחקר לגביי אימוני HIIT באוניברסיטת לברפול ג'ון מורס ומסקנותיו: כדי להפיק את המירב מאימונים אלו מומלץ להתאמן בעצימות של 55%-85% מהדופק המירבי למשך 20 דקות לפחות ולהקדיש להתאוששות לא יותר מ-60 שניות.

במדור אחר ממשיכה סמדר כהן טרקל לדווח על מחקר מעניין בפסיכולוגיה שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal Child Development שבו נמצא שילדים שהונחו לומר לעצמם משפטי עידוד המתמקדים במאמץ כמו "אעשה כמיטב יכולתי להצליח בבחינה" או "אתרכז יותר" הצליחו לשפר את הציונים שלהם יותר מילדים שהתבקשו לומר לעצמם משפטים מתמקדי יכולת כגון "אני מוצלח במתמטיקה" ומאלה שלא דיברו עם עצמם כלל. ההישגים בלטו במיוחד בקרב ילדים שנטו לא להעריך את יכולתם במתמטיקה.

ובמדור נוסף אחר, גם כן מחקר פסיכולוגי, שנערך באוניברסיטת קליפורניה ופורסם לאחרונה בכת העת Journal of Clinical Psychiatry מדבר על חשיבותה של תחושת משמעות חזקה בחיים. אבל, החיפוש אחר משמעות הזו יכולה לצור רק תחושת חוסר ייעוד שמובילה לחרדות וסטרס. הפתרון לפי החוקרים הוא להקדיש זמן לפעילויות יומיומיות פשוטות אך מהנות כגון לימוד מיומנויות חדשות ובילוי עם חברים ובני משפחה, על פני חיפוש אחר "משמעות החיים".
*הערה שלי: גם במחקרים אחרים נמצא, שהתמקדות בעשייה ובעכשיו עוזרת להפחית תסמיני סטרס וחרדה.

2 תגובות: