יום שני, 2 במרץ 2020

מדוע שמתי "מחל"?



שאלה שנשאלה בקבוצת "כל התשובות נכונות" בפייסבוק (קישור לפוסט כאן-דפדפן מחשב-).
תכלס עניתי לדעתי תשובה לא רעה לגביי דעתי האישית, אז אפרסם גם פה בבלוג.

אז, הסיבה למה הצבעתי ככה.
בבחירות האחרונות היו לנו 9 רשימות שהשתתפו סה"כ, אני אתחיל מהרשימות שאני הכי פחות מתחברת אליהם ואמשיך עד לרשימה שבחרתי (ולמה):
1. ש"ס- אני לא דתייה אורתודוקסית ולא ספרדייה, והם לא מייצגים כמעט שום אינטרס שלי (אפילו ההפך). בעיניהם אני לא נחשבת אפילו ליהודייה או לאזרחית כנראה. נקסט.
2. יהדות התורה- כמו ש"ס רק עם יותר אשכנזים.
3. ימינה- אפילו שמי שמככב בראש הרשימה הזו השתדל כמיטב יכולתו לכבות את השריפות סביבם, השקפת עולם גזענית קשה לשנות וקשה לשכוח את פליטות הפה הפוגעניות שלהם לא משנה איזו פרשנות הם יתנו להן. שזה חבל, כי יש שם הרבה אנשים צעירים ומוכשרים, אבל כנראה הם צריכים עוד קצת זמן להתבשל בטמפ' הנכונה.
4. עוצמה יהודית- אין לי עליה דעה אפילו כי היא כוללת רק 4 מועמדים ואובייסלי לא תעבור את אחוז החסימה...
5. ישראל ביתנו- אם לדבר על למכור את הבית בתמורה לסילודקה...
6. הרשימה המשותפת- אני ממש בעד שילוב אזרחים ממוצא ערבי במדינה, אבל פחות בעד שילוב מחבלים במדינה, מה שחלק מהאנשים ברשימה זו תומכים. פלוס, אותה סיבה כמו 1-3, לא מייצגים את האינטרסים שלי כאזרחית.
7. העבודה-גשר-מרץ- סיבה דומה לשש. אני שייכת לאסכולה שמאמינה שאם ניתן שטחים לארגוני טרור זה רק יעלה לכולנו ביוקר, ולצערי חלק מהאנשים (לא כולם) דווקא כן בעד הפתרון הזה "למען השלום". שוב, הנאביות הזאת לא מייצגת אותי. אם רק לא היה את הקטע הזה, הייתי שוקלת ברצינות להצביע להם.
8. כחול-לבן- הכל כביכול מושלם במפלגה הזו- מרכז, חברתית, מובילים אותה אנשים ששירתו את המדינה ומכירים את הפוליטה... ודווקא בגלל זה, היא מלכודת דבש. כולנו ראינו את ההתנהלות של גנץ, רובנו הבנו מה האופי של לפיד. אותי אישית זה מפחיד. ראיתי את ההייפ הזה כבר קורה בעבר, וזה הסתיים רע, בכך שנכנסנו למלחמה עם הפסדים וראש ממשלה שהתפטר ועכשיו יושב בכלא. עם כל הסלידה שיש לאנשים מביבי, חייבים להודות שהוא בחיים לא הרשה לעצמו להגיע לכזו רמה בכל כך מעט זמן.

ולמפלגה שהצבעתי- ליכוד.
קודם כל, אם הייתי פוסלת גם את ליכוד, לא היה לי כבר למי להצביע. צריך לעשות פשרות בחיים, ובחרתי להתפשר פה על זה. למה אני החלטתי שדווקא על החבורה הזו אני סומכת? לדעתי הטבלה הזו של חלק מהאישים היותר פעילים במפלגה יכולה להציג את דעתי הכי טוב:

ואם "לתמצת" ו"לעמל"ק":
הסיבה שהצבעתי לליכוד היא כי, יחד עם העובדה שלא מצאתי אף מפלגה שהרגשתי שבאמת מייצגת אותי, והייתי צריכה בסופו של דבר לבחור במשהו (לא מחובבי הפתק הלבן, חבל על הנייר ועל הזמן של סופרי הקולות)- שאני מאמינה באנשים, שידעו לנהל את המדינה כראוי, גם אם זה לא תמיד לטעמי. בסופו של דבר, כדי שמדינה תתפקד, חשוב שהיא תהיה טובה עבור הרוב החזק והעובד, ולא תמיד כולנו נכנסים לקטגוריה הזו. אפילו אני לא נכנסת לקטגוריה הזו. אבל אם אני רוצה אפילו סיכויי קטן של הישרדות, אני תלוייה ברוב הזה, אז עדיף שלו יהיה טוב ולי פחות טוב להרבה זמן מאשר שלי יהיה טוב למעט מאוד זמן.
אני מאמינה שהאנשים בליכוד משתדלים לנהל מדינה לטובת הרוב הזה. ובסופו של דבר, היכולת שלהם עולה על כל מצע או אידיאלוגיה אחרת.
האם אנחנו נמשיך להתנהל תחתם גם בעתיד... האמת שזה תלוי בעיקר בערבים. העתיד שלנו די נמצא בידיים שלהם. כל עוד הם נותנים לטרוריסטים לבעבע בתוכם בלי חוק וסדר, לא יהיה שום שלום ולכן ממשלת שמאל לא תהיה רלוונטית אלא אם נהיה במצב רוח לאומי כזה של הרס עצמי (נקווה שלא). אבל נראה שגם אצל הערבים, אנשים מתחילים להתעורר, אולי. נקווה. אולי כשהמשיח יבוא.

🚮


3 תגובות:

  1. "אני שייכת לאסכולה שמאמינה שאם ניתן שטחים לארגוני טרור זה רק יעלה לכולנו ביוקר, ולצערי חלק מהאנשים (לא כולם) דווקא כן בעד הפתרון הזה "למען השלום". שוב, הנאביות הזאת לא מייצגת אותי. אם רק לא היה את הקטע הזה, הייתי שוקלת ברצינות להצביע להם."

    את יודעת שנתניהו החזיר את חברון, החזיר 1,027 אסירים פלסטינים תמורת גלעד שליט וחוץ מזה הגדיל את הפערים החברתיים לרמה שרק בארצות הברית (מתוך המדינות המפותחות כמובן) יש פערים חברתיים עמוקים יותר? פערים חברתיים זה אומר שהעניים מתרבים והופכים ליותר עניים וקבוצת העשירים קטנה אבל הופכת ליותר ויותר עשירה

    השבמחק
    תשובות
    1. אני יודעת שנתניהו היה בעד ההחזר, ואז התחרט כשקיבל על זה חזק.
      לגביי גלעד שליט, זה היה האינטרס של ליכודניקים רבים למיטב ידיעתי.
      לגביי הפערים החברתיים, כל העולם סובל עכשיו מבעיות כלכליות ופערים הולכים וגוברים חברתית, ויש מקומות (אפריקה, סין, רוסייה) שהמצב בהם הרבה יותר גרוע מישראל, לגביי אמריקה לא יודעת. זו לא חוכמה להשוות לאירופה, קנדה ואוסטרליה, שאפילו שם האזרחים פחות ופחות מרוצים- שכן מלכתחילה יש להם משאבים וכוח הרבה יותר גדול מלישראל, אבל גם הם סובלים ממשבר כלל עולמי שכולם סובלים ממנו.

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק