יום ראשון, 26 ביולי 2020

אין שרות בקבינט הקורונה

נתחיל מזה, שיש לנו 8 שרות בלבד, מכל ה-34 השרים הנוכחיים.
אלו הן כהן(שיווין חברתי), רגב (התחבורה), ינקלביץ' (התפוצות), תמנו-שטה (העלייה והקליטה), גמליאל (הגנת הסביבה), לוי-אבסקסיס (חיזוק וקידום קהילתי), פרקש-כהן (נושאים אסטרטגיים) וחוטובלי (ההתיישבות).
מתוך ה-8, מי שהיו חלק מקבינט הקורונה הם מירי רגב ומירב כהן.
זהו, רק שתי נשים מתוך 16 שרים שהיו בקבינט.
על מירי רגב אין לי הרבה מה להוסיף, מי שעוקב ראה כמה קיום הנחיות והווית השראה ומופת בימים קשים אלה קרובים לליבה.
מירב כהן היא השרה לשיוויון החברתי וגמלאים, היא הקול של האוכלוסיות, שלדעתי האישית, הכי נפגעות בתקופה הזאת. זה קול שדווקא ראוי להישמע בקבינט, ולא רק בגלל שהיא אישה.
האמת, אישית לא מעניין אותי אם יש בקבינט נשים, אין בקבינט נשים... מעניין אותי שקולם של אלו שראויים להישמע לא יגיע למקבלי ההחלטות. ואני מקבלת את התחושה שיש אנשים שזה פחות מעניין אותם, העיקר שיהיה ייצוג מגדרי שיוויוני בקבינט החירום.

2 תגובות:

  1. מסכים אתך, אם כי לי חשוב מאוד, לאור מדינות סקנדינביה, שנשים תנהלנה את כל המערכה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מכחישה שיש נשים רבות שמנהלות נהדר את הסדר במדינתן, אני פשוט לא יודעת אם ניהול טוב קשור בהכרח למגדר או מין (האם מגדר\מין נותן יתרונות או חסרונות כל שהם). כך שאני לא רואה טעם בלהילחם על כך שנשים יזכו לתפקיד בכיר, כמו שיש טעם בלהילחם שהאדם הנכון יהיה במקום הנכון. אם נמשיך עם הטיעון שהבאתי, שחשוב שמירב כהן תהיה בקבינט כי היא השרה לשיוויון החברתי- ככה לדעתי אשכנזי, שהוא שר החוץ, יכול לפנות את מקומו בשבילה. אבל מבחינת ביבי אשכנזי כנראה עדיף מכהן. לא בטוחה מדוע אשכנזי יתרום יותר לקבינט משרה המתעסקת ישירות בענייני הציבור שהכי זקוק לתמיכה ושיקום מהממשלה, אבל כנראה אלו כבר עניינים פוליטיים שאיני מבינה בהם.
      נ.ב. תתחדש על התמונת פרופיל החדשה.

      מחק